The Queen, Singapore and I - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu The Queen, Singapore and I - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu

The Queen, Singapore and I

Blijf op de hoogte en volg Lara

05 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Zaterdag 19 januari
Met mijn Bulgaarse huisgenootje naar Clementi mall gelopen om daar eens rond te kijken wat er nu eigenlijk precies te vinden is. Er is een supermarkt en kledingwinkels; conclusie: hier kom ik zeker vaker! Het is ongeveer 20 minuutjes lopen en hier zit dan ook het dichtstbijzijnde grote postkantoor en ook de grotere supermarkten dus dat is altijd handig om te weten :)
’s Avonds eerst naar een preparty gegaan bij Johanna en Alex die een eigen appartement hier in Singapore hebben en hier al een half jaar wonen, met een gezellig groepje hebben we daar wat gedronken en daarna was er een feest op Sentosa, een eiland dat verbonden is met Singapore en dat volledig nep is. Als je je hand te diep in het zand steekt voel je de platen en tik je op de rotsen dan hoor je dat ze hol zijn. Maar dat bederft de pret natuurlijk niet! Een feest in een beach club aan het strand (je loopt zo de zee in als je niet uitkijkt) met een aantal zwembaden, hoop schuim en alle exchange students gaan helemaal los terwijl de locals rustig zitten te chillen. Een beetje stereotype. Helaas had deze auteur vergeten dat het een schuimparty was dus geen zwembad voor mij; desondanks toch een zeer geslaagde avond gehad.

Zondag 20 januari
Lunch met Asa en Jennifer en daarna zijn we naar Mount Faber gegaan. Als ik me niet vergis is dat de hoogste heuvel in Singapore en daarmee ook dus het hoogste punt in Singapore. Het ligt vlak bij Harbour Front waardoor je een mooi uitzicht hebt op Sentosa en natuur. Erg leuk om even rond te lopen hoewel de weg ernaartoe een stuk minder plezant was: een vrouw aan het stuur van een bus in combinatie met haarspeldbochten is geen succes. Toen we uit de bus kwamen na een kwartier waren we blij dat we nog levend waren. Nadat we een mooi toeristisch rondje hebben gelopen gingen we weer terug met de bus. Helaas was het dezelfde gekke vrouw die ons op kwam halen met de bus….

Ik ben trouwens nogal geïndoctrineerd hier. In plaats van rijschool zeg ik telkens rijst-school…

Maandag 21 januari
Rustig dagje school en ’s middags hardlopen: een rondje campus leek goed te doen. Helaas is de campus iets groter (lees: veeeel groter) dan ik had verwacht en het zit vol met heuvels en dalen. Misschien over een paar maanden na wat trainen weer proberen :P

Woensdag 23 januari
Les gehad en daarna hardlopen. Hardlopen om 2pm is ook geen goed idee!

Donderdag 25 januari
Een dagje aan school gewerkt en ’s middags zwemmen met m’n huisgenootje Lucie
De koningin is in Singapore!

Vrijdag 26 januari
Omdat ik vond dat het kon: een heeeeerlijk lui dagje, en daar hoort natuurlijk The Big Bang Theory bij. 's Ochtends heb ik nog overwogen om de koningin te gaan zoeken maar ik had geen flauw idee waar ik dat zou moeten doen. Als ze die twitterpagina van het koninklijk huis nou eens meer up to date zouden houden, dan zou dat heel wat schelen :P (en ja, die twitterpagina is er!)
’s Avonds was er een feestje van Zan uit Slovenie omdat hij jarig was. Predrinken op the Bridge waarbij voor alles werd gezorgd door deze vriendelijke Sloveen! Het is heel relaxt om ergens te kunnen chillen waar iedereen zit, met elkaar kletst en wat biertjes drinkt om vervolgens zo naar de club te lopen.

Zaterdag 27 januari
Met Ashika gaan zwemmen ( wat voor mij inhield dat ik gewoon aan het zonnen was vandaag), daarna met Casper direct door naar naar Outram Park om het hotel van papa en mama te checken (natuurlijk eerst weer verdwaald en dus een taxi gepakt) waarna we naar China Town zijn gegaan om daar rond te kijken. Daarna nog eventjes naar Buena Vista gegaan (enorm winkelcentrum van de kerk) en terug gelopen. Nogal verbrand dus ’s avonds op het gemakje met Ashika filmpje gekeken en op tijd naar bed.

Zondag 28 januari
’s ochtends hardlopen en hiermee uitgevonden dat je dat het beste voor half 9 ’s ochtends kunt doen. Verder thuis gebleven om wat readings te doen en ’s middags boodschapjes gedaan…heerlijk burgerlijk!
De koningin treedt af...de eerste reactie die ik erover kreeg was van Stefan: 'Laar...jij zit in Singapore, de konining komt op staatsbezoek en 3 dagen later treedt ze af...hmmm'

Shhhh ik weet van niets!


Woensdag 30 januari
We hebben met de meiden van het appartement een crush voor David Attenborough met zijn documentaire Africa. Het komt erop neer dat we op de bank, met een dekentje en warme (echte Engelse!) thee naar het laptopscherm zitten te staren naar een documentaire over krekelplagen, giraffen en olifanten in Afrika. Misschien heb ik toch wel het verkeerde continent gekozen :P

Donderdag 31 januari
Overdag hardlopen; eigenlijk is het ook ’s ochtends is het te warm om te gaan hardlopen, zeker als je door een wijk loopt waar overal doerian ligt. Ze leggen me hier uit dat het hetzelfde is als haring. Dat stinkt ook heel erg maar toch eten Nederlanders het…klinkt opzich wel logisch, maar toch ruik ik liever haring dan doerian!
Na het hardlopen met Ashika naar Bugys om te winkelen! Bugys is een groot winkelcentrum in de buurt van Arab Street, daar zijn we dan ook eerst heen gegaan. Het is een beetje waar je het oosterse leven voelt; groot was mijn vreugde dan ook toen ik een Egyptisch, Marokkaans en een Turks restaurant vond! Om de een of andere reden was er ook een Mexicaans restaurant, maar goed, dat vind ik ook niet heel vervelend :P Er is ook een hele mooie moskee die volgens mij daar staat voor de sier maar het is leuk om naar te kijken. Bugys is een groot winkelcentrum volgepropt met allerlei kleine winkeltjes die door een klein wandje van elkaar gescheiden zijn; je hebt amper de ruimte om je kont te keren maar er is genoeg te zien en te onderhandelen. De meest vreemde dingen zie je hier, inclusief de obsessie voor Hello Kitty; anime en grote platauzolen die me deden denken aan de Spice Girls.

’s Avonds was er een groot feest in de Swissotel, een hotel midden in het centrum van Singapore vlak bij de baai. Dit hotel heeft een Heliopad; een platform waar een helikopter op kan landen. Dit platform is op de 73e etage en op 272 meter hoogte. Heel indrukwekkend om te zien! Zeker omdat dit feest maar één keer in de maand wordt gegeven. (Tip: kijk bij de foto’s om een indruk te krijgen  )

Na daar wat gedronken te hebben zijn we naar de Bridge gelopen (het feest eindigde namelijk al om 10 uur) en daar even een drankje gedaan. Ookal is Singapore een van de veiligste steden in de wereld; ook hier kun je getuige zijn van een overval. Welcome to Singapore!

Vrijdag 1 februari
Studeren! Lekker voor de Starbucks gezeten waar je een mooi uitzicht hebt over de campus terwijl je zit te studeren. ’s Middags naar de sportschool en daarna zwemmen. ’s Avonds nog een avondwandeling gemaakt met Lai Yu.

Zaterdag 2 februari
Spierpijn!! ’s Ochtends met Lai Yu naar Clementi gelopen; daar op het gemakje gewinkeld en s Middags niets gedaan behalve geslapen en Big Bang Theory gekeken (zo verslavend);’ s avonds met de meiden wat gegeten; omkleden en naar het verjaardagsfeestje van Adil, een jongen van de rechten faculteit. Dat is een van de dingen die ik het leukst vind hier op exchange: iedereen zit in hetzelfde schuitje; dus iedere student is heel open en wil nieuwe mensen leren kennen en is gemakkelijk in de omgang waardoor er altijd wel iemand is waar je mee kunt lunchen of mee kunt gaan rondwandelen door Singapore om wat toeristische dingen te doen etc. Rond 9pm zijn we naar Loof gegaan; een bar met een café bovenop het dak. 1 Ding is zeker: ik moet op m’n haar passen, een aantal mensen hier zouden er namelijk graag kussenvulling van maken omdat ‘het zo zacht is’.
Ik sta er nog elke keer van versteld hoe duur alcohol hier is. Één Long Island Iced Tea kostte bij Loof ongeveer 24 Singaporese dollar. Dit is ongeveer 15 euro.
Wat wel heel erg typisch is, is dat andere exchange students bestellen wat ze lekker vinden, terwijl Nederlanders heel selectief zijn: “bij welk drankje krijg ik de meeste alcohol voor het minste geld?”

Zondag 3 februari
Helemaal niets gedaan behalve The Big Bang Theory gekeken. Gelukkig heb ik bijna alle seizoenen af, dus dan kan ik daar niet meer door afgeleid worden.

Maandag 4 februari
Toch maar beginnen aan wat opdrachten…en lekker hardlopen ’s avonds; begonnen met intervaltrainingen! En wederom toegegeven aan de verleiding van Sheldon, Howard, Raj en Leonard…gelukkig heeft mijn huisgenootje Ashika hetzelfde en zitten we dus ’s avonds vaak samen te kijken en mee te zingen met de intro waarna we allebei toegeven dat het een beetje te veel van het goede is…om vervolgens toch weer een nieuwe aflevering op te zetten.





Dit weekend staat Kuala Lumpur op de planning! We vertrekken vrijdagmiddag en komen maandagavond terug. Daar gaan we behoorlijk wat sightseeing doen als ik het programma zo bekijk en natuurlijk Chinese Newyear vieren!

Daarnaast hebben we ook met een groep van 6 onze villa geboekt voor de trip naar Bali; de site kan hier gevonden worden: http://balisanurhome.com/
We waren al met al heel trots op onze vondst en ik heb echt heel veel zin om erheen te gaan!

  • 05 Februari 2013 - 18:25

    Kim:

    Toch leuk om te zien dat je op 1 van de 14 dagen gestudeerd hebt! ;) geniet ervan meid!

  • 05 Februari 2013 - 19:53

    Kim En Marco:

    Dat je het in Singapore naar je zin hebt, is wel duidelijk, haha! Wel gewoon weer terugkomen naar ons koude en stormachtige kikkerlandje hoor! ;-)
    Leuk dat je zoveel nieuwe mensen keert kennen en het eigenlijk gewoon te druk hebt om te studeren, wat dan misschien weer niet zo handig is, maar ja ach, boeiend!

    Wanneer ga je nou eindelijk zonnebrand gebruiken????

    Dikke kus van ons

  • 05 Februari 2013 - 20:59

    Suzanne:

    aaah big bang theory !!

    Klinkt allemaal super!

    Groetjes

    Suus

  • 06 Februari 2013 - 06:48

    Lara :

    @Kim: hahaha ik heb wel meer gestudeerd hoor! Maar dat is te saai om in m'n verslag te zetten :P Nu zit ik ook te studeren...vertoon nu alleen ff SOG-gedrag!

    @Marco en Kim: ik heb eindelijk zonnebrandcreme gekocht! Alleen nog niet kunnen gebruiken want het regenseizoen is toch nog niet helemaal afgelopen blijkbaar :P

  • 06 Februari 2013 - 23:24

    Ineke Hogeweg:

    Oh oh, eigenlijk moet iedereen verplicht studeren in Singapore. The place to be. Eigenlijk heb ik nu al spijt, dat we Singapore niet aandoen op onze volgende trip.
    Maar ja, je kunt niet alles. Ik begrijp dus, dat het regenseizoen nog niet helemaal voorbij is.Ach, als je bedenkt hoe koud het hier is............
    Zeg, je komt toch nog wel terug he?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 15509

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 22 Oktober 2015

25 days of Nicaragua

06 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Singapore

Landen bezocht: