Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lara - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lara - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Lara

28 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Maandag 20 mei
Lai is jarig! We slapen uit, ontbijten op het strand en we strekken ons eens rustig uit op de strandbedjes om te genieten van het zonnetje, het uitzicht op de bergen en het oerwoud en de zee (life's good!). 's Avonds zijn we gaan eten en daarna bij een bar wat gaan drinken en ik heb gedobbeld en 4-op-een-rij gespeeld met een behoorlijk dronken Thaise barvrouw die regelmatig aan de paal hing en die een veel te korte jurk aan had. Maar heb wel gewonnen! Euforisch was het moment. Hierna hebben we wensballonnen vanaf het strand opgelaten!

Dinsdag 21 mei - vrijdag 24 mei
Met de boot zijn we naar Koh Phangan gegaan waar we blijven tot de full moon party. In deze dagen doen we eigenlijk niet veel hoewel in de zon liggen in deze hitte best wel een sport is. Ik ben nog een keer een paar kilometer gaan zwemmen met een Israelisch meisje maar dat is het meest vermoeiende eigenlijk van de hele week (op het stappen na dan). We gaan om de avond 's avonds op het strand stappen en het begint elke avond steeds drukker te worden en we krijgen al wel een idee van wat voor gekkenhuis het wordt op de full moon party zelf.
Note to self: ga nooit meer naar de wc zonder in de wc pot te kijken van te voren. Bij ons bleek er een hele grote dikke spin in de wc zich te hebben verstopt en na een klopjacht met de bezem hebben wij het monster verslagen (Lai en ik waren heel trots dat we het zonder mannelijke hulp hoefden te doen).

Zaterdag 25 mei
Overdag hebben we verf gekocht waar Lai en ik in de namiddag al mee aan de slag gaan en al snel zitten we helemaal onder de fluoriserende verf. Full moon-shirtje aan en korte broek en we zijn er klaar voor! De full moon party is bizar. Mensen doen touwspringen terwijl het touw in de fik staat (nee bedankt), overal kun je buckets kopen met de meest bizarre alcohol (hmm...) en er is zelfs een 'sleep area' op het strand ontworpen waar mensen even kunnen uitrusten, hoewel dit mensen niet belet om gewoon midden op het strand neer te ploffen en zo in slaap te vallen tot de volgende dag. Het was een hele leuke avond, druk en de muziek van verschillende bars schalde door elkaar heen, dus qua muziek kan ik er niet veel van zeggen :P Al met al: been there, done that!

Zondag 26 mei
Alex van Pulau Tioman kwam ff langs want die was ook op Koh Phangan! Wel leuk om weer ff te kletsen over Maleisie en blijkbaar is dat meisje (Marilou) er nog een maand blijven hangen...dat kan ook natuurlijk! 's Avonds ging Casper weg, die gaat weer naar Nederland terug. Het was wel eventjes vreemd! Lai en ik blijven nu nog maar met z'n tweetjes over en we gaan dan ook samen nog verder reizen.

Maandag 27 mei
Terug naar Bangkok! Morgen alles regelen voor Myanmar, de volgende stap in onze reis!

Dinsdag 28 mei
Vandaag was echt een regeldag. Vroeg eruit, naar de ambassade van Myanmar om een visum te regelen. Gelukkig kregen we zonder stoot of slag een 'same day visum' zodat we morgen al kunnen vliegen! Hierna gingen we naar de bank om US dollars te bemachtigen (in Myanmar mag je enkel US dollars hebben die na 2006 zijn uitgegeven, die een bepaald kleurmerk hebben en ze mogen geen enkel kreukje of scheurtje hebben). Hierna hebben we vliegtickets geboekt en zijn we ons visum gaan ophalen. Na het visum zijn we met de tuktuk naar het treinstation van Bangkok gegaan (arme tuktuk chauffeur, die wist niet waar het was en heeft ons een uur doelloos rondgereden) om tickets te kopen voor de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai voor 6 juni, als we weer terug zijn in Thailand na Myanmar. Eenmaal terug in het hostel zijn we best wel moe maar ik besef dat ik toch echt eindelijk eens mijn reisverslag moet bijwerken na 3 weken dus bij deze! Foto's komen later, het is best wel wat werk om bijna 700 foto's uit te zoeken ;)

• 28 Mei 2013 - 19:29

Christian:

De foto met de wensbalon (op FB) is heel mooi!

Christian

• 29 Mei 2013 - 09:44

Fenna:

Wat een reisverhaal, Jalooeeeeeersss!
    Ben benieuwd naar de foto's, liefs!

• 29 Mei 2013 - 11:19

Josephine:

Leuke verhalen Laar!! Je verveelt je niet zo te lezen!
    Geniet er maar van, Xxxx

• 04 Juni 2013 - 04:35

Emm:

Wauw, enorme avonturen, het klinkt geweldig!