Laatste reisverslag - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Lara - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Lara - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Lara

18 Juli 2013 | Sri Lanka, Negombo

Een laatste reisverslagje om alles goed af te sluiten :) een kleine terugblik op de afgelopen maanden.

De maanden in Singapore zijn fantastisch geweest. Het is een geweldige stad om te blijven voor een paar maanden. Het ziet er heel westers uit maar daar kijk je al snel doorheen als je er wat langer verblijft. Alles wat daar is gebeurd; Kuala Lumpur, Bali, de campus van de NUS, mijn huisgenootjes, mensen die ik daar heb leren kennen met alle feestjes, keren stappen, uit eten gaan, leuke dingen doen, mijn verjaardag (top!) en het alles alleen regelen is voor mij heel bijzonder geweest en als ik alles over zou mogen doen, zou ik geen moment twijfelen.

Het reizen daarna was misschien wel net zo bijzonder. Ook al vind ik de Aziatische cultuur niet de meest geweldige cultuur (om het maar even over een kam te scheren), het is wel reuze interessant met vreemde opvattingen. Hierdoor leer je anders kijken naar wat er in Nederland gebeurt. Het reizen heeft me geleerd dat het allemaal niet zo slecht geregeld is in Nederland en dat we eigenlijk helemaal niet zoveel nodig hebben om gelukkig te zijn. Het is belangrijker om te leven dan geleefd te worden door de maatschappij. Ik hoop dat ik in Nederland dit kan naleven. Eerst m'n master maar eens zien te halen, hoewel ik daar geen haast mee heb. Ik ben dankbaar dat ik deze mogelijkheid heb gehad, en vooral ben ik blij dat Paul me heeft overgehaald om die kans ook daadwerkelijk aan te grijpen!

Dit hele stukje is misschien een beetje sentimenteel, maar het is wel hoe ik me na ongeveer 7 maanden Azie voel. Er hebben zeker momenten tussen gezeten waarop ik het allemaal beu was en dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn was. Dat ik besefte hoeveel deze landen buiten mijn comfortzone liggen. Maar dat blijft toch en op alles wat er daarnaast is gebeurd, zijn die momenten eigenlijk te verwaarlozen.
We hebben echt veel gezien, veel gedaan en vooral verdomd veel geluk gehad dat ik alles heb gezien wat ik wilde zien: tijgers knuffelen en ziplinen door de jungle Thailand, vulkaan beklimmeni en fietsen door rijstvelden in Bali, de full moon party meegemaakt, quad rijden in Cambodja, door de rijstvelden lopen en door de tunnels van de Vietcong kruipen in Vietnam, wereldwonderen zien en erin rondlopen of erlangs varen, geschiedenissen en opvattingen leren van mensen in de landen en vooral genieten!


Voor degenen die nog niet uitgelezen zijn, hieronder een link naar een mooie blog die ik heb gevonden over 'thuiskomen'. =) Bedankt voor alle leuke reacties die ik de afgelopen maanden heb gehad! Nog even en ik kom Nederland weer onveilig maken! Zet de wijn maar koud!

http://thoughtcatalog.com/2013/why-coming-home-is-hard/


  • 18 Juli 2013 - 13:42

    Emm:

    Lieve Laar,
    Wat vind ik het jammer dat ik nu niet in Nederland ben om je op te wachten, en gezellig samen bij te kletsen over alle avonturen die we hebben beleefd. Het klinkt geweldig wat je hebt gedaan!
    Goede reis terug en spreek je gauw weer!
    Dikke knuffelxx

  • 18 Juli 2013 - 19:55

    Ineke Hogeweg:

    Lieve meid,
    Ik schiet helemaal vol als ik jouw stukje lees, want ik voel zo met je mee, na wat je beleefd hebt.
    Het is zo'n andere wereld, zo'n andere cultuur en je mag blij zijn, dat je dit hebt kunnen ervaren.
    Lara, geloof me, het vormt je, want ik merk dat nu ook nog steeds.
    Je zult het meenemen in je dagelijkse leven, bijvoorbeeld als je belangrijke beslissingen moet nemen in je leven.
    Ik kan niet wachten om je weer te zien.

    Liefs, Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1218
Totaal aantal bezoekers 15532

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 22 Oktober 2015

25 days of Nicaragua

06 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Singapore

Landen bezocht: