Van botanische tuin tot wolkenkrabbers - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu Van botanische tuin tot wolkenkrabbers - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu

Van botanische tuin tot wolkenkrabbers

Blijf op de hoogte en volg Lara

10 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Tijd voor een update!

Omdat ik niet precies wist hoe de campus in elkaar stak met al die bussen ben ik gister samen met Isabelle op ontdekkingstocht gegaan. We hebben een rondje om de campus gemaakt met de bus....dat duurde zo ongeveer 40 minuten; zo groot is de campus!!! Alles is groot hier in Singapore behalve de inwoners ;)
Mijn faculteit ligt niet op de campus hier; je moet een aparte bus pakken die je er naar toe brengt omdat het nog ongeveer 12 kilometer verderop is. Eerst dacht ik: balen, moet je elke ochtend wat vroeger op, terwijl als je hier zit je lekker te voet naar school kan...tot ik het gebouw zag en tot ik erachter kwam dat direct achter de school de botanische tuinen van Singapore gelegen zijn. Het is schitterend! De faculteit zelf is groot en het eten is er fantastisch (we hebben er meteen maar geluncht, als we er dan toch zijn he ;) ). Daarna zijn we naar de tuinen gegaan. Op dit moment is er daar ook nog een kunsttentoonstelling dus dat was extra mooi.

Daarna zijn we met de bus terug naar de campus gegaan en zijn we naar het zwembad gelopen om daar even te relaxen. Het was die dag best wel bewolkt, dus ik dacht dat het wel mee zou vallen. Maar omdat ik nog stééds geen zonnebrandcreme heb gekocht waren m'n armen en voorhoofd 's avonds zo rood als tomaten. Charming!

Woensdag is ladies night (gratis entree en sommige clubs gratis drankjes), dus we hadden sowieso al het plan om te gaan stappen. Hoe en wat was nog niet duidelijk. We hebben hier een NUS-groep voor exchange students op faceboek, dus daar heb ik een berichtje op geplaatst of iemand zin had om mee te gaan stappen en er waren een hoop mensen die dat wel wilden! We hadden afgesproken in de Food Corner. Grappig hoe mensen dan rondlopen met hun telefoon om te kijken of de foto's van facebook matchen met de mensen die aan een tafel zitten; bijna niemand kende elkaar dus het was een bij elkaar geraapt zooitje maar wel heel leuk om zo nieuwe mensen te leren kennen.

We hadden geluk; in de groep zat ook een meisje die hier al 2 jaar zat, zij wist wel waar we heen konden en had het op zich genomen om ons overal mee naar toe te nemen en ons voor de wachtrijen te krijgen.
Eerst gingen we naar 'Ku De Ta'. Wat dat betekent weet ik niet, maar het uitzicht op de 57e verdieping was adembenemend! Je kijkt uit over heel het centrum Singapore omdat het in Marina Bay is gevestigd, wolkenkrabbers en water en heel veel lichtjes! 'Ku De Ta' zit op de hoogste verdieping van de gebouwen waar die 'boot' op ligt waar ik het over had in m'n vorige verslag, zie ook de foto's van dat bouwwerk en Merlion dan is t duidelijker denk ik :)

Daarna zijn we naar Avalon gegaan, een club op het water ook in Marina Bay; vanuit de club kijk je door de glazen ramen op de baai uit, wat bijna net zo spectaculair is als wanneer je het ziet vanaf de 'Ku De Ta'. Hierna zijn we naar Pangaea gegaan. Dit is gevestigd direct ónder Avalon, wat betekent dat je dus onder water zit. Aan het plafond hangen honderden kristallen ballen, een duidelijk 'woow-effect'!

Overal waren mannen in pak en vrouwen met lange jurken, het is vreemd om daar dan tussen te staan als studentje. Dress to impress! Drank hier is ook echt wel duur, maar als je ziet wat voor clubs en uitzicht je hebt, is dat niet erg.

We zijn daarna terug naar de residences gegaan met de taxi (wat hier dus weer bijna niets kost) en lekker gaan slapen want vandaag is het Registration day!

• 10 Januari 2013 - 10:38

Josephine:

Heee Laar!

Zo te lezen, maak je al veel mee daar en is het vooral niet saai daar! Leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat je al zoveel nieuwe mensen leert kennen. Ik kijk uit naar je volgende verslag!! Geniet ervan daar!

xxxx

• 10 Januari 2013 - 17:06

Suzanne:

Klinkt allemaal super!
    Enne even zonnebrand halen haha mevrouw tomaat XD

Groetjes

• 10 Januari 2013 - 17:16

Kim:

Volgens mij heb je je draai daar al wel een beetje gevonden! Blij dat alles goed gaat!
    Dat is wel even anders stappen dan hier in Roosendaal, klinkt als een hele beleving!
    Leuk dat je iedereen op deze manier op de hoogte houdt.

Hoe is Registration Day verlopen?

Dikke kus,

Kim en Marco

• 10 Januari 2013 - 19:35

W.bastiaanse:

lieve beste lara.een heel verschil met de eerste dag van je aankomst, Je begint je draai tekrijgen daar in het verre signapore en je hebt al heel wat gezienen volgende weeker tegen aan.dat horen wel weer.bij ons is alles het zelfde wij hebben een excursie naar de zegge gemaakt,een mooie straat daar en wat een winkels.Lara onze beste groeten en een knuffel van oma en opa

• 15 Januari 2013 - 18:10

Christian: