Toerist uithangen! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu Toerist uithangen! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu

Toerist uithangen!

Blijf op de hoogte en volg Lara

08 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Omdat er al weer veel is gebeurd en omdat wanneer de school weer begint er waarschijnlijk weinig te melden valt, weer een update!

Gister heb ik een 'bondgenoot' leren kennen: Isabelle. Ze komt uit Canada en is ook gister hier aangekomen. We hebben samen de campus wat leren kennen met de bus en daarna samen hier op de Food Plaza gegeten. Het is echt heel tof: 1 grote hal met allerlei verschillende standjes aan de zijkanten met allerlei verschillende soorten eten: 'westers' (lees: fastfood), indiaas, thais, maleis, chinees, koreaans etc. en het kost echt bijna niets. Ongeveer 2,5 euro in totaal. Het was erg gezellig dus hebben afgesproken om vandaag samen een deel van Singapore te ontdekken.

Eindelijk ook slaap gehad, het was hard nodig! Gelukkig voelde ik me vandaag een heel stuk beter dan gister. Het is nog steeds best wel vreemd om in zo ongeveer 30 graden wakker te worden en om naar buiten te kijken en dan niet het normale uitzicht te zien wat ik in Tilburg heb maar allemaal wolkenkrabbers!

We eerst naar Little India geweest. Het is erg kleurrijk en overal zijn kleine winkeltjes en restaurantjes en tempels. We hebben daar Indiaase curry gegeten met naanbrood. Erg lekker!
Daarna zijn we naar China Town gegaan. Echt maf; overal hangen lampions, je ziet hello-kitty, chinese jurken en je hoort overal 'whop whop Gangnamstyle!'. Ze hebben zelfs een winkel van Kuifje! Maargoed, we weten nu wanneer het Chinese nieuwjaar is, dus succes gegarandeerd :). We hebben een heel stuk rondgewandeld. Overal kun je tattoos laten zetten (henna weliswaar) en ze doen overal gezichtsbehandelingen en nailart. We zaten net op een terrasje om eventjes wat te drinken toen brak er ineens een onweersbui en een storbui los!! Echt zo'n subtropische regen! Alles stond in een keer onder!!! Het klaarde na een kwartiertje nu weet ik waarom hier met een paraplu rondloopt! Daarna besloten we om naar Marina Bay te gaan lopen. Heel veel dingen gezien onderweg, onder andere de Ikea! Voelde me toch een beetje thuis toen :)
Toen we bij Marina Bay aankwamen zagen we ook eindelijk de Merlion...ik dacht dat dat ding 5 keer zo groot was, maar dat is het eigenlijk niet. Op de foto's lijkt het groter :P Toch is het wel erg tof om te zien en het uitzicht is fenomenaal! Daarna zijn we teruggegaan naar de appartementen om eventjes bij te komen van alle nieuwe indrukken en wat gegeten bij de Food Plaza.

Morgen gaan we waarschijnlijk de campus verder verkennen om te kijken hoe het zit met de bussen enzo :)

Liefs uit Singapore

• 08 Januari 2013 - 17:22

Fenna:

LARA LARA LARA LARA HOOOIII
    wat een avontuur al. Ben benieuwd naar foto's (ja ja doe doe doe!!). Fijn dat je een bondgenoot heb waarmee je alles kan ontdekken. Heel veel succes in de 30 graden. Het is hier koud, snik.

Liefs Liefs & Liefs, Fenna

• 08 Januari 2013 - 18:31

Kim:

Whahaha! Dat kan ook alleen maar jou gebeuren he dat je op een terrasje zit en er een bijna-moesson op je dak valt!
    Leuk om te lezen dat alles goed met je gaat en je een partner in crime hebt gevonden. En geloof me, 30 graden is echt beter dan het saaie sombere weer met 8 graden zoals het hier momenteel is...

Dikke kus,

Kim en Marco

• 08 Januari 2013 - 18:49

Ineke Hogeweg:

Lieve Lara,

Groot nieuws!!!!!! Ik hoorde net op de televisie, dat koningin Beatrix over een paar weken naar Singapore gaat .

Wat heb je al weer veel beleefd.
    Ik hoop, dat het eten wel lekker is.

groetjes, Ineke

• 08 Januari 2013 - 18:55

Eveline:

Lieve Laar,

Wat leuk om je verslagjes te lezen! Ben blij dat je iemand gevonden hebt waar je het mee kunt vinden en waar je lekker mee kunt verkennen. En wat een leuke foto's!! Ik kijk uit naar je volgende verslag!

Dikke kus
    Eveline

• 09 Januari 2013 - 10:25

Janice:

He daar!

Hartstikke leuk om te lezen wat je allemaal beleeft!
    Fijn dat je al een 'bondgenoot' hebt gevonden. Dat maakt toch een groot verschil. Hoop dat je huisgenoten ook gezellig zijn.

Genietze, en vooral van die temperatuur!

Liefs,
    Janice