Typisch Lara... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu Typisch Lara... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu

Typisch Lara...

Blijf op de hoogte en volg Lara

07 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Eindelijk is het dan zo ver. Mijn grote reis naar Singapore. Na een jaar wachten ben ik vertrokken!

Zondag 6 januari vroeg vanuit Rotterdam vertrokken met de trein naar Schiphol. Alles leek toen nog vlotjes te lopen (op de nodige tranen na dan). Tot op het moment dat ik ging inchecken. Met vol goede moed liep ik naar de balie waar ik vrolijk in wil checken. De meneer achter de balie kijkt echter bedenkelijk en begint meteen te bellen. Het kon niet, aangezien mijn studentenvisum nog niet in m'n paspoort is gestempeld (aangezien dat pas hier op de universiteit gebeurt) en ik geen doorreis-ticket heb, mag ik het land waarschijnlijk niet in. Conclusie: mevrouw, boekt u maar een reis ergens heen vanuit Singapore en kijk maar of u gaat.
Gelukkig was Paul bij me, terwijl ik als een kip zonder kop rond ren, vloek en tier, blijft hij rustig en regelt het allemaal :) Dus zo gezegd, zo gedaan: ik heb een ticket naar Kuala Lumpur op 10 februari. Dat ik daar net vandaan komt doet er even niet toe.

Door de douane heen met de nodige tranen en dan op naar de handbagagecheck. So far, so good. De reis naar Kuala Lumpur vertrekt netjes om 12:00 en we landen dan ook om 6:24 lokale tijd. Omdat ik geen oog heb dichtgedaan ben ik niet in een opperbeste stemming als er in Kuala Lumpur overgestapt moet worden. Als de handbagagecheck dan ook nog zegt dat ik m'n fles water (die ik hiervoor wel al 11 uur bij me heb gehad in het andere vliegtuig) moet inleveren is de maat voor mij even vol. Gelukkig koel ik wel weer wat af als we zijn vertrokken om 8:10 en over Maleisië vliegen: wat een schitterend uitzicht! Kleine eilandjes met niets anders dan groene palmbomen, bootjes in de groen blauwe zee en het zonnetje dat schijnt! Daar word ik toch wel weer een klein beetje vrolijk van.

Eenmaal op Singapore Changi aangekomen om 9:15 lokale tijd haalt iemand van de NUS me op: Tong Yew Fai die ervoor gaat zorgen dat ik bij mijn verblijf kom. Er staat gewoon een wachtrij voor de taxi's trouwens! Inclusief wachtgangen net zoals je die ziet bij de Efteling!

Onderweg kijk ik steeds meer m'n ogen uit. Alles is groot, wit of van glas. Wolkenkrabbers, palmbomen, ander soort bomen. Noem het maar op. Tong Yew Fai zegt dat alles dicht bij elkaar ligt. Als echte brabo denk ik bij mezelf dat dat best nog eens kan gaan tegenvallen.
Nadat ook alles geregeld is bij de check-in kan ik m'n kamer in. Tot mijn grote verbazing zie ik vervolgens dat het matras leeg is, geen handdoeken niets. Tong Yew Fai begint te lachen en vind het dan toch best zielig voor me waarop hij vervolgens met z'n mond vol met scheve tandjes zegt:....you really didn't know that? Nee. Dat wist ik niet, op naar de supermarkt! Tong Yew Fai had mooi de gelegenheid om me het bussysteem hier uit te leggen. Het blijkt dat alles wat met de NUS en de verblijven van studenten is gekoppeld, gratis rijdt. Je stapt in en zo weer uit. Ideaal! Het is nog even oefenen waar je in moet stappen, maar dat went wel. Nadat alles weer is gehaald (beddengoed, kussen, internetkabel, handdoeken) gaan we terug met de bus.

University Town waar ik verblijf is opzichzelf al schitterend, het is modern, strak en toch veel groen en kleine vijvertjes waar je zo in zou willen springen. Tegenover UT wordt een groot sportcentrum gebouwd, het wordt echt enorm! Ik ben benieuwd!

Het is heerlijk warm, 30 graden en ik ben een bleekscheet vergeleken met iedereen hier! Daar ga ik maar eens even iets aan doen denk ik ^^
Mijn whatsapp doet het niet want op de een of andere manier krijg ik geen internet op m'n telefoon. Zodra die het wel weer doet, dan horen jullie het. Ik zal vandaag of morgen sowieso een Singaporees nummer aanschaffen met internet waar ook whatsapp op staat.

Ik vind het heel erg wennen. Het besef dat ik hier minimaal nog 4 maanden zal zitten begint door te dringen en het komt wel hard aan. Ik ben benieuwd wat het met zich meebrengt!


Liefs uit Singapore!
P.S.: eet alsjeblieft nooit zoete-aardappelsoep-met-lychee!!!!!



  • 07 Januari 2013 - 08:09

    Mama:

    Hoi Laartje,

    Geweldig.... nu zou ik dan eindelijk rustig kunnen slapen (met beddengoed, heb ik hier ook nog voldoende liggen hoor) Goed te zien dat je goed bent aangekomen, ik ga nu snel naar school.
    Succes en heel veel plezier vandaag/morgen.

    xx mm

  • 07 Januari 2013 - 10:22

    Sanne:

    He Laar,
    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen!
    En haha.. Wat een goed begin ;) gelukkig was Paul nog bij je :).
    Meid, geniet en ben benieuwd naar al je verhalen.

    Kus Sanne

  • 07 Januari 2013 - 11:04

    Lai Yu:

    Hai Lara, het klinkt wel alsof je nog moet wennen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit zal lukken. Na een maand voel je je al heel anders. :) Het komt goed !!! xx

  • 07 Januari 2013 - 11:44

    Opa En Oma Bastiaanse:

    Lieve Lara
    Je eersteverslag gelezen.Jebent er goed doorgekomen en dat sterkt je voor de rest van je verblijf.Lara ik houdhet kort.Oma was mogelijk nog nerveuzer dan jij Wij wensen jou een mooie schooltijd en veel liefs van oma en opa.een knuffel van ons.
    XXXXX

  • 07 Januari 2013 - 12:55

    Kim:

    Helemaal waar... Typisch Lara! Pfff wat een gedoe allemaal zeg!
    Maar, je bent nu op je plekje daar, voor nu is alles weer egregeld en op maar weer naar de volgende uitdaging! ;-)
    Geniet ervan en geen dingen doen die wij ook niet zouden doen eej!

    Dikke kus,

    Kim & Marco

  • 07 Januari 2013 - 12:57

    Tess:

    Lieve lieve Lara!

    Wat goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen.
    Natuurlijk komt er van alles op je pad, maar ik weet zeker dat je dit goed afgaat!

    HEEL VEEL PLEZIER
    en geniet van ieder moment! Voor je het weet zijn de vier maanden voorbij.

    Ik blijf je volgen lieve Lara!
    Kus

  • 07 Januari 2013 - 16:11

    Sabine:

    go lara!!!! dikke knuffel van ons xxxxx

  • 07 Januari 2013 - 22:12

    Emm:

    Wauw laar, vanaf de eerste minuut heb je al avontuur! Gelukkig is het dan toch allemaal gelukt :)
    Ik ben heel benieuwd naar wat je nog meer mee zult maken :D
    Liefs!xxx

  • 07 Januari 2013 - 22:15

    Ineke Hogeweg:

    Hoi lieve "schone"dochter,

    Fijn, dat je er veilig bent. Wat zal dat eerst vreemd zijn.Raar hoor, dat je niet door hebt gekregen, dat er geen beddengoed was. Maar nu slaap je natuurlijk helemaal in het nieuw. Gistermorgen om 12 uur had ik zelf helemaal de bibbers. Oh, nu gaat Lara echt weg. Hoe zal het zijn, hoe zal het gaan etc.
    Maar het gaat goed komen. Ik blijf je volgen., hoor!

    Dikke kus. Ook van Henk.

  • 08 Januari 2013 - 12:01

    Suzanne:

    Hee Lara

    Zo te zien heb jij al een flink avontuur beleefd!
    Ik ben blij dat het het allemaal goed gekomen is. Hopelijk voel je je een beetje thuis.

    Groetjes

    Suus (& en Jos)

  • 08 Januari 2013 - 12:17

    Christian:

    Wauw! Wat een verhaal, haha. En dat op de eerste dag! Fijn in ieder geval dat alles weer goed is gekomen.

    Veel succes daar, en leuk om hier over je te lezen!

    Christian

  • 08 Januari 2013 - 18:19

    Karin:

    He laartje,fijn dat jeuiteinddlijk goed bent aangekomen.
    Erg spannend allemaal.
    Ik ga je reisverslag volgen hoor,is het net of je er een beetje bij kunt zijn.
    Leuk dat er zoveel reacties al op deze site staan.
    Heel veel geluk,studie en avontuur daar.
    X x x ka en fam






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 15532

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 22 Oktober 2015

25 days of Nicaragua

06 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Singapore

Landen bezocht: