Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lara - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lara - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Lara

28 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Donderdag 16 mei
Vandaag zijn we vroeg opgehaald en rond half 9 zitten we in de bus naar Thailand; Bangkok! De bus was prima en rond half 1
waren we bij de grens aangekomen waar we nog eventjes doorheen moesten lopen (wat heeeel warm was!). Welcome to Thailand!
We hebben even wat gedronken en daarna zijn we door een minibus opgehaald die ons naar Bangkok zou brengen. Jeetje wat kon die
chauffeur doorrijden zeg! Als een sneltrein vlogen we over de weg heen waardoor we redelijk snel in Bangkok waren. Het guesthouse
waar we verblijven is prima! 's Avonds zijn we in het straatje bij ons guesthouse wat gaan eten en zijn we eventjes naar de stapstraat
gelopen (Ko San Road) die heel gezellig is, vol met pubs, clubs, kraampjes en mannen die vragen of je een 'pingpongshow' wil zien...
3 keer raden waar de pingpongballetjes uit komen! We laten deze show maar even voor wat het is en gaan gewoon even wat drinken.
Morgen gaan Lai en ik eventjes naar het ziekenhuis, voor de muggenbulten en (ik) voor m'n arm.

Vrijdag 17 mei
We vertrekken vroeg naar het ziekenhuis en nadat we een stuk moeten lopen omdat de taxi zonder benzine is komen te staan, zijn we
bij het ziekenhuis waar we heel vriendelijk worden geholpen. De zusters en doktoren zijn een heel stuk aardiger dan dat ik ze in Nederland
heb meegemaakt! Ik snap niet waarom ik niet eerder naar een dokter ben gegaan want het doet verdomd veel zeer. De muggenbulten zijn al aan
het helen (mensen die dit lezen en op reis willen gaan: muggenbulten die gaan ontsteken gaan niet snel over; koop ontsmettingsspul, watjes
en betadine!) en we krijgen nog antibioticazalf mee. Daarna wordt er door 2 andere dokters naar de zwelling onder m'n oksel te zijn. Het
blijkt een lymfeklierontsteking te zijn. En ik krijg een hele hoop medicijnen mee en ik moet nog heel zielig 3 kwartier aan het infuus liggen.
Dit is vooral zielig omdat ik 3 kwartier stil moet liggen en ik dat niet kan...dan word ik onrustig! Hierna zijn we terug naar het hostel gegaan
en ben ik weer in slaap gevallen. Rond een uur of vier zijn we met een boot over de rivier gevaren en naar Chinatown gegaan (hier kreeg ik weer een beetje
het Singapore-gevoel, leuk!). Op een gegeven moment waren we de weg een beetje kwijt en heeft een hele vriendelijke Thai ons geholpen en een leuke
route uitgestippeld voor ons en een tuktuk geregeld voor een prijs die eigenlijk alleen een Thai kan krijgen. De chauffeur was echter een beetje
corrupt of lui (of allebei) dus we kwamen niet echt uit waar we heen moesten...
's Avonds zijn we bij een bbq-restaurant heerlijk vis gaan eten en op tijd weer naar bed.

Zaterdag 18 mei
Na een ontbijtje zijn we met de boot naar het Royal Palace gegaan dat heel groot, indrukwekkend, druk was (en nogal kitch). Met een audiotour zijn
we hierdoorheen gelopen en hebben we wat informatie gekregen over het paleis en de tempel en de bezienswaardigheden die eromheen staan.
Hierna zijn we naar Wat Pho gegaan, waar een enorme liggende Buddha ligt (van ongeveer zesenveertig meter lang!). Echt heel indrukwekkend!
Hierna zijn we met de boot teruggegaan naar het hotel waar ik me heb opgefrist want ik moest weer naar het ziekenhuis. De taxichauffeur was heel grappig, hij
zei dat hij een hippie was geweest in San Francisco. In Thailand dronk hij alleen maar, dus zijn vader had hem naar de US gestuurd om daar wat nuttigs te gaan doen.
Dus werd tie een hippie en ging hij maar wiet roken.
In het ziekenhuis dacht ik dat het alleen om een controle ging, maar de dokter vond het nodig dat er wederom een infuus inmoest hoewel ik vond dat het best wel
beter ging al en dat het niet hoefde. Maargoed, weer aan het infuus. Hierna drong toch wel een beetje tot me door dat ik misschien eens eventjes wat rustiger
aan moest doen en niet altijd alles moet willen en doen. Dus 's avonds toen ik eindelijk terug was ben ik lekker op de kamer blijven zitten om bij te komen. Ons schema
werd echter op het laatste moment een beetje overhoop gehaald; we wilden de volgende avond met de nachttrein richting Ko Samui gaan in het zuiden, maar er waren geen
treintickets meer. Daardoor hebben we maar vliegtickets geboekt en moesten we de volgende ochtend vroeg weg.

Zondag 19 mei
De antibiotica slaat aan. Na het ontbijt zijn we uitgecheckt en naar het vliegtuig gegaan waar we om half 12 vlogen. Rond een uur of half 1 werden we opgehaald met een luxe
bus en zijn we naar de haven gegaan waar we met een speedboot naar Ko Samui zijn gebracht naar ons hostel. 's Avonds hebben we nog wat rondgelopen op een heel leuk marktje
waar ze allemaal leuke spulletjes verkochten (mijn handen jeuken om centjes uit te geven!). Terug in het hostel zijn we op strandbedjes gaan liggen, wat gedronken en genoten
van een spectaculaire vuurshow!

  • 28 Mei 2013 - 19:26

    Christian:

    Ha Lara,

    Alweer zo'n interessant verslag! Tja zo'n 'pingpongshow' daar was ik ook niet helemaal gecharmeerd van in Thailand ;-).
    Veel beterschap daar!

    Christian

  • 04 Juni 2013 - 10:42

    Janice:

    Hè Lara,

    Wat een spectaculaire verhalen!
    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En misschien is het inderdaad een goed idee om soms wat rustiger aan te doen!

    Liefs,

    Janice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 15520

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 22 Oktober 2015

25 days of Nicaragua

06 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Singapore

Landen bezocht: