Papa en mama in Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu Papa en mama in Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lara - WaarBenJij.nu

Papa en mama in Singapore!

Blijf op de hoogte en volg Lara

12 April 2013 | Singapore, Singapore

Vol schaamte beken ik dat ik de laatste tijd veel tijd heb besteed aan school en daarom geen update meer heb geplaatst hier. Het besef dat er toch wat gedaan moet worden is langzaam doorgedrongen en daarom heb ik me als een brave student gedragen en ben ik aan de slag gegaan.

Oke dat is dan ook weer niet helemaal waar. Mijn papers zijn (bijna) allemaal af en ik heb weer een hoop gezien en gedaan de laatste tijd. Het is dan wel heel schandalig dat mijn laatste blog van een maand geleden is.

Zondag 17 Maart
St Patricksday! Dat moet gevierd worden! Ik ben erachtergekomen dat: ik Guinness toch echt niet lekker vind, dat deze dag gewoon als excuus wordt gebruikt voor niet alleen Ieren maar ook door alle andere nationaliteiten om alcohol te drinken en dat de muziek wel erg leuk kan zijn. We zijn met een groep in een Iers café wat gaan drinken en hebben een paar groene hoeden weten te scoren die hier als ere-trofee nu op mijn kast staat.

Woensdag 20 maart
Vandaag heb ik papa en mama opgehaald van het vliegveld! Na een hoop gedoe met het openbaar vervoer (dat hier overigens perfect geregeld is, maar mijn mentaliteit is gewoon op de luie status) heb ik gewoon maar de taxi gepakt en papa en mama vol ongeduld op staan wachten. Na een half uur turen tussen alle toeristen zag ik ze dan eindelijk! Na 3 maanden is dat toch wel heel erg fijn!
We hebben de taxi gepakt om naar hun hotel te gaan en daarna zijn we naar de metro gewandeld waarna we naar City Hall zijn gegaan. Vanaf daar zijn we naar Marina Bay gelopen om daar een rondje om de baai te lopen en zo het centrum van Singapore meteen te zien (en uiteraard ook om te laten zien waar ik zo ongeveer rondhang). Tegen de avond hebben we de lasershow gezien waarbij papa en mama het zo interessant vonden dat ze in slaap vielen…misschien was dat dan ook wel een beetje te danken aan de jetlag. Hierna zijn we naar het hotel gegaan en hebben we daar heerlijk seafood gegeten en op tijd gaan slapen.

Donderdag 21 maart
Met de taxi zijn we naar Mustafa gegaan, een groot winkelcentrum in Little India waar ze echt álles hebben met de bijpassende sfeer (‘een beetje vreemd maar wel lekker’). Na wat te hebben rondgelopen zijn we bij een Indiaas tentje gaan eten waarbij de verleiding om net als iedereen te eten toch wel heel aantrekkelijk wordt: gewoon met de blote handjes het eten van je bordje scheppen. Het is grappig dat je in Singapore veel verschillende manieren ziet van eten: vork en lepel (mes hebben ze hier niet), eetstokjes, en handen. Na prima geluncht te hebben zijn we naar Clarke Quay gelopen om daar de beroemde ‘brug’ te aanschouwen waar we hier wel eens gaan indrinken en hebben we rond gelopen zodat ik kon laten zien waar ik uit ga en wat er te doen is in dit gebied. Nadat we min of meer besloten hadden om een boottocht te gaan doen, zijn we eerst naar China Town gelopen waarbij we de leuke straatjes met winkeltjes natuurlijk niet links konden laten liggen en hebben we zowel de Hindi als de Boeddhistische tempel bezocht die beide erg mooi zijn. Na een sapje gehaald te hebben bij mijn favoriete sap-tent (ja dat moeten papa en mama natuurlijk ook proberen!) zijn we terug naar Clarke Quay gelopen en zijn we tegen zonsondergang de boottocht over de rivier gaan doen. Via Clarke Quay zijn we over de rivier naar Marina Bay heen en terug gegaan, waarbij we onderweg een audiobandje te horen kregen die ons vertelde over de geschiedenis van de gebouwen aan de zijkant (wat erg interessant was aangezien ik ook nog niets ervanaf wist!). Na de boottocht zijn we naar Lau Pa Sat Hawkercenter gelopen en hebben we, na een volle dag toerist uithangen en veel hebben gelopen, de taxi naar het hotel gepakt.

Vrijdag 22 maart
Papa en mama zijn vandaag naar UTown Campus gekomen waar ik dus woon. Ik heb ze hier rondgeleid en ze vonden het heel mooi. Na in het appartement even wat gedronken te hebben, hebben we de bus gepakt naar de Rechten Faculteit en daarna zijn we door de Botanic Gardens gegaan en daar op het gemak rondgelopen.
Add: In de Botanic Gardens kwamen we een man tegen die al jaren voor de tuinen zorgde. Nadat we eventjes met hem stonden te kletsen en hij uitgevonden had dat we ouders-kind waren, vroeg hij mij doodleuk waar in Singapore mijn man dan werkte...hij snapte er niets meer van toen ik zei dat ik hier studeerde en dat Paul in Nederland was!
In een spontane bui besloten we om daarna door te rijden naar de Night Safari. De Night Safari in Singapore is de enige night safari in heel de wereld en ik was er nog nooit geweest. Het was echt heel erg mooi! Een goede aanrader als iemand naar Singapore gaat. De dieren in deze dierentuin zijn ’s nachts veel actiever dan overdag en je kan speciale looppaden doen en daarnaast een ander pad met het treintje doen wat heel erg leuk is. Toen we terug kwamen bij het hotel rond een uur of half 12 ’s avonds zijn we nog eventjes wat gaan drinken en toen gaan slapen.

Zaterdag 23 maart
Nadat we ’s ochtends hebben ontbeten zijn we met de taxi naar Arab Street gegaan, waar ze allemaal leuke Arabische winkeltjes hebben waar en de grootste moskee van Singapore (Sultan Moskee) staat. Hier zijn we in gegaan (mama en ik moesten blauwe poncho’s/jurken aan die erg charmant maar vooral heel warm waren) en hebben we rondgekeken. Hierna zijn we naar Bugis gegaan waar we in de winkeltjes hebben rondgesnuffeld en wat souvenirs hebben gekocht. Omdat we dan toch al in de winkelstemming waren, zijn we maar meteen doorgelopen naar Orchard road waar behoorlijk wat winkels zitten (lees: een overkill aan winkels) en na daar onze ogen uitgekeken te hebben, zijn we terug naar het hotel gegaan om daar vervolgens nog even te zwemmen en om de hoek wat te gaan eten.

Zondag 24 maart
Vandaag zijn we naar Gardens by the Bay gegaan, een aangelegd park achter Marina Bay Sands waar we lekker hebben rondgelopen en een audiobustour hebben gedaan. Hierna zijn we naar Marina Bay gelopen waar we de taxi naar Sentosa hebben genomen en hier zijn we lekker op het strand gaan liggen en gaan zwemmen. Tegen het eind van de middag begon de lucht wat te betrekken en zijn we naar het hotel gegaan waar we eventjes zijn gaan zwemmen. Het nadeel van het strand is ook hier in Singapore van toepassing: ALLES zit onder het zand (Zelfs nu 2 weken later vind ik nog steeds zand in m’n kledingkast)! ’s Avonds zijn we naar Geylang gegaan (de red light district van Singapore waar op die avond niet bepaald veel red light was) en hebben we bij No Signboard Seafood gegeten, een beroemde keten in Singapore met heerlijk seafood.

Maandag 25 maart
De laatste dag…de week is veel te snel gegaan! Papa en mama zijn met hun koffers hierheen gekomen en deze hier in het appartement gezet. We zijn vandaag op het gemakje met de taxi nog eens naar Arab street gegaan waar we hebben ontbeten/geluncht en daarna zijn we naar Marina Bay gelopen om daar nog een kijkje te nemen. Hierna zijn we doorgeslenterd naar Clarke Quay en China Town om daar nog wat te drinken. Tegen het eind van de middag zijn we terug naar de campus gegaan waar ze nog van het ‘geweldige’ foodcourt-eten konden genieten. Rond 10 uur zijn we naar het vliegveld gegaan waar we afscheid hebben genomen en papa en mama terug naar huis zijn gegaan. Het voelde net alsof ik ze pas net ging ophalen op het vliegveld. Zo snel gaat de tijd! Het was een fantastische week waarbij papa vooral van de garnalen en het lokale Tigerbeer heeft genoten, mama vooral door Arab street betoverd was, en ik 50 tinten rood heb aangenomen omdat ik de enige was die door de zon verbrand was…

De afgelopen tijd ben ik zelf dus vooral met papers bezig geweest. Morgen heb ik nog één presentatie (op zaterdag….wie verzint zoiets?) en daarna moet ik nog een paper schrijven voor de universiteit in Tilburg en dan is het wel mooi geweest ;) Wel heb ik al mijn backpack gekocht, die natuurlijk voor de reis niet mag ontbreken en ik vraag me nu al af hoe ik in hemelsnaam al mijn kleren erin moet gaan doen…misschien neem ik dan ook wel te veel mee maarja, ik zal toch een maand of 2 maanden uit mijn backpack moeten leven!

Gister hebben we onze eerste tickets geboekt: 3 mei vertrekken Casper, Lai Yu en ik naar Ho Chi Minh City (Saigon) in Vietnam. Vanaf daar is de planning om door te reizen naar Cambodja en daar een tijd te blijven. Via Siem Riep vertrekken we daarna richting Bangkok en van daaruit naar het zuiden om de eilanden van Thailand te gaan bezichtigen en natuurlijk om de Full Moon party bij te wonen. Hierna is het allemaal nog een beetje vaag, maar Lai Yu en ik zullen waarschijnlijk óf naar Myanmar doorreizen óf naar het noorden van Thailand. Maar dat zien we nog wel.

  • 12 April 2013 - 14:08

    Tessa Knipscheer:

    Hoi Lara,

    Klinkt echt super leuk allemaal! Ben echt heel benieuwd naar je verhalen!

    En Ho Chi Minh City - super gaaf! Sjors vertrekt op 28 april (mijn verjaardag, ja) ook daar naar toe.
    Wanneer ga jij?

    Heel veel plezier hé,

    Groetjes Tessa

  • 12 April 2013 - 14:28

    Christian:

    He Lara!

    Leuk dat je ouders langs zijn gekomen! Veel succes met studeren daar!

    Christian

  • 12 April 2013 - 15:48

    Kim En Marco:

    Wat is dat toch met jou en verbranden... Nog steeds geen zonnebrand gekocht zeker?? ;-)
    Super dat paps en mams er waren natuurlijk, toch weer even iets 'van thuis'!
    Wij zijn echt heel benieuwd naar al je foto's hoor!

    Dikke kus!

  • 13 April 2013 - 13:30

    Karin:

    Mooi hhor, al die verhalen op je blog. Zo ver weg en toch dichtbij, gewoon of we er een beetje bij kunnen zijnop je reis. Wat een indrukken allemaal, heerlijl, lekker backpacken maar vooral heel veel genieten. We blijben je volgen hoor. Liefs Ka en fam. X x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 15532

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 22 Oktober 2015

25 days of Nicaragua

06 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Singapore

Landen bezocht: